travian-taktikleri
  Ana Sayfa
 

iLk ÖnceLikLe LüTFen Emege Sayqıı..!!

SiTemizde TravianLa iLqiLi Her TürLü qeLi$me TaqtikLerini ßuLa ßiLirsiniz ii wakitLer qecirmeniz DiLeqiyLe

Yeni $eyLer ßuLmaya CaLı$ıyoruz Yakında VideoLar FiLan koyacaqız Daha Cok Yarar SaqLayacak $eyLEr ßuLup Koyacaqız arkada$Lar


Travian Nedir?

Travian, içinde binlerce oyuncunun bir köy yöneticisi olarak oynadığı tarayıcı tabanlı bir oyun dünyasıdır.

Bedava ve program kurmadan hemen oyna.


Haberler

Travian Server X5 Ön Kayıtları Başlıyooor!

Yeni speed server X5 ön kayıtları teknik sorunlardan dolayı 06.12.2010 tarihine ertelenmiştir. Bütün üyelerimizden bu gecikmeden dolayı özür diliyoruz.


İlk Adım

(1/5) Köyünüz

şimdi oyuna başlayabiliriz

Köyünüzün ilerideki görüntüsü buna benzer olacaktır.

 


Oyunun başlangıcında sahip olduğunuz tek şey köyünüzdeki merkez binanızdır.

Köyünüzü nasıl en güçlü ve en başarılılardan bir tanesi haline getireceğinizi bir sonraki sayfada görebilirsiniz.


(2/5) Hammaddeler

1. Hammadde alanı seç

2. Hammadde alanını geliştir

 

Travianda dört çeşit hammadde bulunmaktadır: Odun, tuğla, demir ve tahıl.

Köyünüzdeki yapılarla ilgilenmeden önce ilk olarak hammadde üretimini artırmalısınız.

 

 

(3/5) Binalar

 

 


1. İnşaat alanı seç

 

2. İnşaat kur

 

 Hammadde üretimini artırdıktan sonra köyünüzü geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Hammadde deposu ve tahıl ambarı kurarak köyünüzde daha fazla hammadde ve tahıl bulundurabilirsiniz ve ayrıca sığınaklar sayesinde hammaddelerinizi düşman yağmacılardan koruyabilirsiniz.



(4/5) Komşular

                                        Köyünüz ve komşularınız


 

Travianda yalnız değilsiniz. Binlerce oyuncudan oluşan büyük bir online-alanda oynuyorsunuz.

Özellikle yakın çevrenizdeki oyunculara dikkat etmelisiniz. Haritada travianı daha iyi bir bakış açısı ile inceleme imkanı bulacaksınız.


(5/5) Yönerge

                                            Yönerge

  1. Çevre:Burada hammadde alanları bulunmaktadır

  2. Merkez: Köyünüzde yeni yapılar inşaa edebilirsiniz

  3. Harita: Yakın çevrenizi ve komşularınızı burada görebilirsiniz

  4. İstatistikler: Başarı listesi

  5. Raporlar: Köyünüzdeki olaylarla ilgili raporlar

  6. Mesajlar: Mesaj gönderme ve mesaj alma

 

Şu anda oyuna başlamak için gerekli en önemli bilgilere sahipsiniz. Kayıt olma işlemi tamamlandıktan hemen sonra oyuna başlayabilirsiniz.



                             

Kayıt Ol



Klavuz

|Halklar |

Travianda üç değişik halk vardır: Romalılar, Galyalılar ve Cermenler. Her halkın kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Halkların ordularıda birbirinden farklıdır.Bu yüzden oyuna başlamadan önce kendi stratejinize uygun bir halk secmelisiniz.

Die Römer

RömerRoma imparatorluğu amatör oyuncular için iyi bir seçimdir.Yönetilmesi kolay olduğu için başlangıçta çok uygundur.Sosyal ve teknik açıdan çok gelişmiş oldukları için romalılar mimarlıkta uzmandır ve askerleri travianda elitdir.
Romalılar son derece dengelidir. Hücumda ve savunmada aynı derece güçlülerdir. Bu avantajlardan faydalanabilmek için uzun ve masraflı eğitim görmeleri gereklidir. Piyadesi efsanevi ve müthiştir, ama süvarilere karşı savunma güçleri diğer halklardan daha azdır.
Amatörler ve hangi halkı seçeceğini bilmeyen oyuncular için bu halk uygundur.

Roma ordusu

 

Saldırı gücü

Piyadeye karşı savunma gücü

Süvariye karşı savunma gücü

Odun

Tuğla

Demir

Tahıl

Hız

Lejyoner

40

35

50

120

100

150

30

6

Pretoryan

30

65

35

100

130

160

70

5

Emperyan

70

40

25

150

160

210

80

7

Equites Legati

0

20

10

140

160

20

40

16

Equites Imperatoris

120

65

50

550

440

320

100

14

Equites Caesaris

180

80

105

550

640

800

180

10

Koçbaşı

60

30

75

900

360

500

70

4

Ateş Mancınığı

75

60

10

950

1350

600

90

3

Senatör

50

40

30

30750

27200

45000

37500

4

Göçmen

0

80

80

5800

5300

7200

5500

5

Özellikler

  • Aynı zamanda hammadde alanları ve köy yapıları kurulabilir

  • Surlar sayesinde yüksek savunma primi

  • Satıcılar 500er hammadde taşıyabilir (Hız: saatte 16 sektör)

  • Cok güçlü piyade, ortalam güçte süvari,

  • Geliştirme ve eğitimleri pahalı ve uzun süreli.

Die Gallier

GallierGalyalılar en barışcıl halktır. Askeri eğitimlerinde savunmaya ağırlık verirler, hücumda performansları neredeyse diğer halklarla aynıdır.Süvarileri mükemmeldir, atları çok iyi yetiştirilmiştir ve hızlarıyla düşmanlara ani ve şaşırtıcı saldırılar yapabilirler.

Bu halkı savunması kolaydır aynı zamanda hücumlardada iyidirler. Bu halk oyuncuya istediği şekilde stratejik oynama imkanı sunar, fakat bunun için oyuncu becerisini ve tecrübesini göstermelidir. Ama tabiiki amatörlerde bu halkla başarılı olabilirler!

Galya ordusu

 

Saldırı gücü

Piyadeye karşı savunma gücü

Süvariye karşı savunma gücü

Odun

Tuğla

Demir

Tahıl

Hız

Phalanx

15

40

50

100

130

55

30

7

Kılıçlı

65

35

20

140

150

185

60

6

Casus

0

20

10

170

150

20

40

17

Toytatın Şimşeği

90

25

40

350

450

230

60

19

Druyid

45

115

55

360

330

280

120

16

Heduan

140

50

165

500

620

675

170

13

Koçbaşı

50

30

105

950

555

330

75

4

Mancınık

70

45

10

960

1450

630

90

3

Kabile Reisi

40

50

50

30750

45400

31000

37500

5

Göçmen

0

80

80

5500

7000

5300

4900

5

Özellikler

  • Hız primi: Travianda en hızlı ordu

  • Orta savunma primi: Çit

  • Satıcılar 750şer hammadde taşıyabilir (Hız: saatte 24 sektör)

  • Sığınak kapasitesi 2 kat daha fazladır (Yağmalamalarda savunma)

  • Pahalı savunma makinaları

  • Masrafsız göçmenler

Die Germanen

GermaneCermenler travianın en saldırgan halkıdır.Cermenler müthiş ve dehşet saldırılarından dolayı herkesin korkulu rüyasıdır ve ölümden korkmadan toplu olarak her tarafı yağmalarlar.

Askeri disiplinleri diğer halklara göre azdır, bu nedenle cermenlerin savunma gücü ve hızı azdır. Saldırıyı seven ve tecrübeli oyuncular için cermenler daha uygundur!

Cermen ordusu

 

Saldırı gücü

Piyadeye karşı savunma gücü

Süvariye karşı savunma gücü

Odun

Tuğla

Demir

Tahıl

Hız

Tokmak Sallayan

40

20

5

95

75

40

40

7

Mızrakçı

10

35

60

145

70

85

40

7

Balta Sallayan

60

30

30

130

120

170

70

6

Casus

0

10

5

160

100

50

50

9

Paladin

55

100

40

370

270

290

75

10

Toyton

150

50

75

450

515

480

80

9

Koçbaşı

65

30

80

1000

300

350

70

4

Mancınık

50

60

10

900

1200

600

60

3

Reis

40

60

40

35500

26600

25000

27200

4

Göçmen

10

80

80

7200

5500

5800

6500

5

Özellikler

  • Yağmalama primi: Düşman sığınaklarının sadece 2/3'ü yağmalanamaz

  • Toprak siper kolay kolay yıkılmaz fakat çok fazla da savunmada etki gösteremez

  • Satıcılar 1000er hammadde taşıyabilir (Hız: saatte 12 sektör)

  • Askerlerin yağmalama gücü yüksek, ucuz ve hızlı eğitilebilir

  •  

    Savunmada zayıf


  • Klavuz

    | Yapılar

    Oyuna başladıktan sonra ilk önce sağlam ekonomik altyapı sağlamalısınız. Bunun için köy planındaki 18 hammadde alanlarını geliştirmelisiniz. 4 değişik çeşit hammadde alanı var: Odun, tuğla, demir ve tahıl. Alanların birine tıkladıktan sonra geliştirme imkanlarını görebilirsiniz.
    Oyun ilerledikçe köyünüzde kurulacak binalara ve yapılara önem vermelisiniz. Yeni bir yapı inşaa etmek için herhangi bir yeşil dairenin üstüne tıklayarark yapı imkanlarını görebilirsiniz.

    Bazı yapılar oyun ilerledikçe kurulabilir ve bu yapıları kurmak için baska yapıların kurulmuş olması ve belirli seviyeye gelmiş olması gibi ön koşullar olabilir.

    Merkez Binası

    Merkez Binası Merkez binasında mimarlar ve inşaat ustaları yaşarlar. Merkez binasının seviyesine göre hammadde alanları ve yapılar daha çabuk geliştirilebilir.

    Halk avantajları:
    Romalılar: Aynı zamanda bir hammadde alanı ve bir bina geliştirebilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 70 | Tuğla 40 | Demir 60 | Tahıl 20 | Tahıl Tüketimi 2 | 0:33:20

    Koşullar:
    hazır yok

    Hammadde Deposu

    Hammadde Deposu Hammadde deposunda odun,tuğla ve demir depolanır. Deponun seviyesine göre kapasiteside artar. 20.seviyeden sonra yeni bir depo daha kurulabilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 130 | Tuğla 160 | Demir 90 | Tahıl 40 | Tahıl Tüketimi 1 | 0:33:20

    Koşullar:
    Merkez Binası Seviye 1

    Tahıl Ambarı

    Tahıl Ambarı Tahıl ambarında çiftliklerden gelen tahıllar depolanır. Tahıl ambarının seviyesine göre kapasiteside artar. 20.seviyeden sonra yeni bir ambar daha kurulabilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 80 | Tuğla 100 | Demir 70 | Tahıl 20 | Tahıl Tüketimi 1 | 0:26:40

    Koşullar:
    Merkez Binası Seviye 1

    Sığınak

    Sığınak Saldırı anında köylüler hammaddenin bir miktarını sığınağa saklarlar. 1.seviyede her hammadde tipinden 100er adet yağmalamalara karşı korunur. 10.seviyeden sonra yeni bir sığınak daha kurulabilir.

    Halk avantajları:
    Galyalılar: Sığınağın kapasitesi 2 kat daha fazladır.
    Cermenler: Düşmanın sığınağı 66% olarak sayılır ve ona göre fazla götürülür.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 40 | Tuğla 50 | Demir 30 | Tahıl 10 | Tahıl Tüketimi 0 | 0:12:30

    Koşullar:
    hazır yok

    Elçilik

    Elçilik Bir birliğe (ittifaka) üye olmak için elçilik binası kurmalısınız. 3.seviyede kendinizde bir birlik kurabilirsiniz. Her seviyede birliğin maksimum üye sayısı 3 artar.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 180 | Tuğla 130 | Demir 150 | Tahıl 80 | Tahıl Tüketimi 3 | 0:33:20

    Koşullar:
    Merkez Binası Seviye 1

    Askeri Üs

    Askeri Üs Askeri üs askerlerin toplandığı alandır. Askerler buradan başka birlik üyelerini desteklemeye, başka köyleri yağmalamaya veya fethetmeye gönderilir.Askeri üs sadece köyün merkezinde ayrılmış olan özel bölgeye kurulabilir.Yapı seviyesi artırıldıkça mancınıklarla saldırı düzenlenebilecek düşman yapılarının sayısıda artar.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 110 | Tuğla 160 | Demir 90 | Tahıl 70 | Tahıl Tüketimi 1 | 0:33:20

    Koşullar:
    hazır yok

    Pazar

    Pazar Pazar yerinde diğer oyuncularla hammadde alışverişi yapılır. Pazar yerinin seviyesi ne kadar yüksek olursa, o kadar fazla nakliyeci sahibi olunur ve aynı anda bir çok oyuncu ile ticaret yapabilirsiniz.

    Halk avantajları:
    Romalılar: Satıcı 500 miktar taşıyabilir.
    Hız: saatte 16 Sektör.
    Cermenler: Satıcı 1000 miktar taşıyabilir.
    Hız: saatte 12 Sektör.
    Galyalılar: Satıcı 750 miktar taşıyabilir.
    Hız: saatte 24 Sektör.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 80 | Tuğla 70 | Demir 120 | Tahıl 70 | Tahıl Tüketimi 4 | 0:30:00

    Koşullar:
    Merkez Binası Seviye 3, Hammadde Deposu Seviye 1, Tahıl Ambarı Seviye 1

    Kışla

    Kışla Kışlada kara birliği yetiştirilir.Binanın yapı seviyesi arttıkça askerler daha hızlı yetiştirilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 210 | Tuğla 140 | Demir 260 | Tahıl 120 | Tahıl Tüketimi 4 | 0:33:20

    Koşullar:
    Askeri Üs Seviye 1, Merkez Binası Seviye 3

    Ahır

    Ahır Süvariler ahırda yetiştirilir ve eğitilir.Yapı seviyesi arttıkça süvarilerin eğitim süreleri kısalır.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 260 | Tuğla 140 | Demir 220 | Tahıl 100 | Tahıl Tüketimi 5 | 0:36:40

    Koşullar:
    Silah Dökümhanesi Seviye 3, Akademi Seviye 5

    Tamirhane

    Tamirhane Koçbaşları ve mancınıklar tamirhanede üretilir ve hazırlanır.Yapı seviyesi arttıkça üretim hızlanır.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 460 | Tuğla 510 | Demir 600 | Tahıl 320 | Tahıl Tüketimi 3 | 0:50:00

    Koşullar:
    Akademi Seviye 10, Merkez Binası Seviye 5

    Akademi

    Akademi Akademide değişik askeri birlikler yetiştirilir ve geliştirilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 220 | Tuğla 160 | Demir 90 | Tahıl 40 | Tahıl Tüketimi 4 | 0:33:20

    Koşullar:
    Kışla Seviye 3, Merkez Binası Seviye 3

    Silah Dökümhanesi

    Silah Dökümhanesi Silah dökümhanesinde askerlerin saldırı gücü geliştirilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 170 | Tuğla 200 | Demir 380 | Tahıl 130 | Tahıl Tüketimi 4 | 0:33:20

    Koşullar:
    Merkez Binası Seviye 3, Akademi Seviye 3

    Zırh Dökümhanesi

    Zırh Dökümhanesi Zırh dökümhanesinde askerlerin savunma gücü geliştirilir. Araştırmalar dökümhanenin seviyesine göre fazlalaşır ve zırhlar iyileşir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 130 | Tuğla 210 | Demir 410 | Tahıl 130 | Tahıl Tüketimi 4 | 0:33:20

    Koşullar:
    Merkez Binası Seviye 3, Akademi Seviye 1

    Saray

    Saray Saray, köylerin birine kurulabilir ve bu yapı otomatik olarak başkent koruması altında olur. Başkent düşman tarafından işgal edilemez.

    Seviye 10, 15 ve 20'de birinci, ikinci ve üçüncü göçmen veya bir şehir idarecisi (Senatör,Muhtar,Reis) eğitilebilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 550 | Tuğla 800 | Demir 750 | Tahıl 250 | Tahıl Tüketimi 1 | 1:23:20

    Koşullar:
    Elçilik Seviye 1, Merkez Binası Seviye 5, Köşk

    Köşk

    Köşk Köşk kralın ziyarete geldiğinde konakladığı yapıdır. Bir köyü işgal edebilmek için saray ve köşk önce mancınıklarla yerle bir edilmelidir.

    Seviye 10 ve 20'de üçer tane göçmen veya bir şehir idarecisi (Senatör,Muhtar,Reis) eğitilebilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 580 | Tuğla 460 | Demir 350 | Tahıl 180 | Tahıl Tüketimi 1 | 0:33:20

    Koşullar:
    Merkez Binası Seviye 5, Saray

    Ticari Merkez

    Ticari Merkez Ticari merkezde at arabaları geliştirilir ve bunlar güçlü atlarla çekilir.Satıcılar bu binanın seviyesine göre daha fazla hammadde taşıyabilir.

    Her seviyede kapasite 10% artar ve 20.seviyede bir satıcı 3 kat daha fazla hammadde taşıyabilir.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 1400 | Tuğla 1330 | Demir 1200 | Tahıl 400 | Tahıl Tüketimi 3 | 0:50:00

    Koşullar:
    Pazar Seviye 20, Ahır Seviye 10

    Turnuva Yeri

    Turnuva Yeri
    Turnuva yerinde askerler antrenman yapabilir ve metanetlerini geliştirirler.Turnuva yerinin seviyesini yükselttikçe askerler 20 sektörden fazla mesafelerde daha hızlı olur.

    1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
    Odun 1750 | Tuğla 2250 | Demir 1530 | Tahıl 240 | Tahıl Tüketimi 1 | 0:58:20

    Koşullar:
    Askeri Üs Seviye 15

    Bütün yapı koşullarını görmek için Linklere tıklayıp yapı koşul grafiğine bakabilirsiniz.



    Klavuz

    CSS |

    Versammlungsplatz

    Askeri üs nasıl kurulur?

    Askeri üssün ve çitin inşaat yeri sabittir ve başka bölgelerde kurulamaz. Askeri üs sadece kendisi için ayrılan köy merkezinin sağ tarafındaki sektörde kurulabilir.

    Botschaft

     

    Birlik nasıl kurulur?

     

    Birlik kurmak için elçilik binasını 3.seviyeye geliştirmelisiniz. Bir birliğe üye olmak için 1.seviyede elçilik binası ve size teklif yapacak bir birlik gereklidir.

    Köyün ismi nasıl değiştirilir?

    Bunun için istatistik linkine(mavi disk) tıkla, orada kendi ismine tıkla ve Profil değiştir linkine tıkla. Köyismi yazan yere yeni ismi verebilirsin.

    Askerler nasıl yapılır ve eğitilir?

    İlk olarak 1.seviyede askeri üs ve 3.seviyede merkez binası kurmalısın. Daha sonra kışla kurabilir ve orada askerlerini eğitebilirsin.

    Benim köyümü nasıl savunabilirim?

    Köydeki askerler saldırı anında köyü otamatik olarak savunurlar.

    Askersiz bir köye saldırdığımda niye askeri kayıplarım oluyor?

    Her köyün en az ana savunması vardır. Güçlü süvarilerden hariç, tek bir asker ile saldırı düzenlendiği zaman bu asker kaybedilir.Savunma için eğitilmiş askerler (Örneğin galyalıların phalanxları) saldırılar için uygun değildirler.

    Nüfusumu nasıl yükseltirim?

    Her yeni yapı köy nüfusunu yükseltir. Yapı geliştirmeden önce bu yapı ile birlikte köy nüfusunun ne kadar artacağını bu sembolün yanında görebilirsin.Getreideverbrauch

    İmdaat, benim tahıl üretimi azalıyor!

    Üretim yazan yerdeki tahıl sayısı tüm asker ve nüfus tahıl masrafları hariç hesaplanır. Brut tahıl üretimini yukarıda sağ tarafta görebilirsin,örneğin Getreideverbrauch 5/15<!--

 

 
  Bugün 12 ziyaretçi (17 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol